Ostatní

Které komponenty byste měli raději vyměnit před začátkem hlavní sezony?

Jako každý rok se touto dobou připravují všichni motorkáři v Česku na dlouho vyhlížený začátek letní jezdecké sezony. Toto krásné období se ale nenese pouze v dlouhém čekání a přípravě na první výjezd, ale také v potřebném servisu svého stroje.

Konec konců nikdo si nepřeje vyjet poprvé na silnici a zjistit, že ne všechno je v pořádku. Zatím co ostatní si budou užívat první kilometry, tak následně zůstat stát a opravovat svůj stroj. Proto raději nezapomínejte na generálku, při které se nejčastěji mění právě tyto komponenty.

Vždy zkontrolujte citlivost a stav páček

CNC páčky jsou víceméně jedním z těch nejdůležitějších komponentů v kokpitu. Nic nám neudělá takové problémy jako to, když nás ve špatný moment zradí brzdové páčky. Ty jsou mnohdy dlouho přetěžovány a mohou to odnést drobnými prasklinkami. Stejně tak bez pádových protektorů velice často končívají poškozené při nehodě. Proto raději vždy na začátku sezony svoje CNC páčky zkontrolujte. Jejich běh musí být plynulý, jinak jsou ucpané bowdeny, zároveň na nich nesmí být zřetelné žádné poškození.

Zkontrolujte kvalitu úchopu

Rukojeti a gripy jsou poměrně dost levnou záležitostí, která se by se měla pravidelně obměňovat. Dvojnásob, pokud používáte hrubé jezdecké rukavice, může být životnost gripů podstatně menší. V ideálních podmínkách většinou nemáte šanci poznat, jestli je kvalita v pořádku. To zjistíte až na výmolech, nebo v mokru. Proto hodně věřte pohledu a pokud vám přijdou rukojeti a gripy už sešlé, tak je bez váhání vyměňte.

Kontrola držáků SPZ se nevyplácí podcenit

Nejen silniční motorky, ale také terénní motorky, které se dostanou na veřejnou komunikaci, musí pochopitelně nést označení svojí vlastní SPZ. U SPZ a motorek ale velice často bývá dost problematické spojení. Nejen při běžném provozu, ale především při nehodách nebo dlouhém stání mají držáky SPZ na motorku nepříjemnou tendenci povolovat a praskat. Proto je raději na začátku sezony vždy zkontrolujte. Jedná se o velice levnou komponentu, která se vyměňuje pomocí několika otočení šroubů, takže se rozhodně nevyplácí na takové nutnosti šetřit.